BOVEN

Ooglidcorrectie

Wat is een bovenooglidcorrectie?

Naarmate we ouder worden, verliest onze huid zijn elasticiteit. Onze huid wordt slapper en kan over de oogwimpers gaan hangen. Overhangende bovenoogleden kunnen helaas om meerdere redenen in de weg zitten in het dagelijks leven. Gelukkig kunnen we dit met een bovenooglidcorrectie eenvoudig verhelpen.

Een huidoverschot van de bovenoogleden kan voor een vermoeide gezichtsuitdrukking zorgen. Hierdoor kunt u er ouder uitzien dan u in werkelijkheid bent. In extreme gevallen kunnen hangende bovenoogleden uw zicht belemmeren met hoofdpijn tot gevolg. Meestal komt dit voor bij het ouder worden, maar jongere mensen kunnen er ook last van hebben. Bij een ooglidcorrectie verplaatst of verwijdert de plastisch chirurg de overtollige hoeveelheden vet en huid, zodat u er jonger en frisser uitziet. Een ooglidcorrectie kan een onderdeel vormen van een grotere ingreep in uw ooggebied. U kunt bijvoorbeeld meteen kraaienpoten, rimpels of hangende wenkbrauwen laten behandelen.

Na de ingreep ziet u vrijwel direct resultaat. U ziet er jonger uit en heeft een frisse blik na de ooglidcorrectie.

Voorafgaand aan uw operatie maken wij foto’s voor in uw medisch dossier. Vervolgens wordt het behandelend gebied plaatselijke verdoofd. De prikjes voor deze behandeling zijn meestal goed te verdragen. De ingreep duurt 30 tot 60 minuten. Veel mensen vinden het aangenaam om tijdens de ingreep een roesje te ondergaan. Hierbij krijgt u met een infuus een ontspannend middel en extra pijnstilling toegediend.
Direct na de ingreep wordt er een verkoelend oogmasker op de oogleden gelegd om de zwelling en bloeding zoveel mogelijk te beperken. Nadat de plastisch chirurg u heeft gecontroleerd, kunt u zich meestal binnen een uur na de ingreep laten thuisbrengen.
De eerste dagen zijn uw ogen mogelijk blauw en licht gezwollen. Door de eerste twee dagen goed en regelmatig te koelen, draagt u bij aan het herstel. Dit kunt u doen door middel van een koel oogmasker. Deze kunt u bij ons voor 5 euro aanschaffen. U zult het minste last van zwelling hebben na de operatie wanneer u met een extra kussen slaapt, zodat uw hoofd hoger ligt dan de rest van uw lichaam. Na zeven of negen dagen mogen de hechtingen eruit en bent u meestal wel weer toonbaar. Soms blijft de huid nog langer rood zien. Mocht u een dunne huid hebben, dan kan dit wel enkele maanden duren.
Voor de eventuele napijn is een lichte pijnstiller als paracetamol voldoende. Een bovenooglidcorrectie geeft echter in de regel weinig napijn. U kunt de eerste weken beter niet diep bukken of zwaar tillen, omdat dit de druk in het behandelde gebied verhoogt. Na zeven tot negen dagen worden de hechtingen verwijderd. U maakt dan meteen een afspraak voor een controle bij de plastisch chirurg. Hoe snel u weer kunt gaan werken, hangt af van het type werk dat u doet en of wanneer u uzelf weer goed voelt.
6 Tot 8 weken na de operatie komt u voor controle bij uw behandelend plastisch chirurg. Het resultaat is na het wegtrekken van de zwelling al goed te zien. Het uiteindelijke resultaat is na enkele maanden zichtbaar. We adviseren u de littekens gedurende 3 maanden na de operatie niet bloot te stellen aan UV- zonlicht en/of de zonnebank. Tijdens de eindcontrole op de kliniek worden er wederom foto’s gemaakt voor in uw medische dossier.

Bovenooglidcorrectie

Uw hoofd en schouders worden afgedekt en uw gezicht blijft vrij. Bij de correctie van uw bovenooglid maakt de plastisch chirurg een sneetje in de natuurlijke plooi van uw ooglid. Tijdens de correctie haalt de plastisch chirurg een reepje huid weg om uw oogleden te liften. Hierdoor verdwijnen de klachten vrijwel direct. Het sneetje wordt vervolgens gesloten met een onderhuidse, fijne hechting. Indien gewenst, wordt een bovenooglidcorrectie gecombineerd met een onderooglidcorrectie.

Kom ik in aanmerking voor een ooglidcorrectie?

U komt in aanmerking voor een bovenooglidcorrectie wanneer u last heeft van overhangende bovenoogleden die wel of niet uw zicht belemmeren, u een vermoeide blik geven of hoofdpijn bezorgen.

Overweegt u een bovenooglidcorrectie? Plan dan kosteloos een consult in om al uw wensen en mogelijkheden met de arts te bespreken.

VOOR & NA

Resultaat van een
bovenooglidcorrectie

De tevredenheid onder de cliënten bij Bauland Kliniek is erg hoog. Bauland Kliniek staat voor persoonlijke service, deskundige artsen en uiteraard het allerbeste resultaat! Gemiddeld scoren wij een 8,9 op KliniekErvaringen. Op deze website kunt u meerdere reviews en ervaringen teruglezen van mensen die u voor gingen.

1Houd ik er littekens aan over?
De plastische chirurg maakt kleine sneetjes in de plooien van uw oogleden. Hierdoor blijven er kleine littekentjes achter die niet zichtbaar zijn. Direct na de ingreep kunnen de littekentjes nog wat rood zijn. Dit trekt na enkele maanden weg.
2Doet een bovenooglidcorrectie pijn?
Voorafgaand aan de operatie krijgt u een lokale verdoving zodat de ingreep zelf niet pijnlijk is. Een bovenooglidcorrectie geeft in de regel weinig napijn. Voor de eventuele napijn is een lichte pijnstiller als paracetamol voldoende.
3Kan ik lenzen dragen na de ooglidcorrectie?
In de eerste week na de operatie kunt u geen lenzen dragen. Na een week verwijderen we de hechtingen en kunt u weer lenzen dragen. Het is belangrijk dat u niet aan de oogleden trekt om de lenzen in en uit te doen, want dit kan het genezingsproces vertragen.

Afspraak maken voor een ooglidcorrectie?