ONDER

Ooglidcorrectie

Wat is een onderooglidcorrectie?

Heeft u erg last van wallen en ziet u er vermoeid uit? Bij een onderooglidcorrectie corrigeren wij uw onderoogleden. Door wallen kunt u er vaak vermoeid of somber uitzien. Die wallen zijn het gevolg van huidverslapping of de spier rond het oog. Ook is het mogelijk dat u last heeft van vetophoping onder het oog. Gelukkig kunnen we dit met een onderooglidcorrectie eenvoudig verhelpen. Na de ingreep ziet u vrijwel direct resultaat.

Voorafgaand aan uw operatie maken wij foto’s voor in uw medisch dossier. Vervolgens wordt het behandelend gebied plaatselijke verdoofd. De prikjes voor deze behandeling zijn meestal goed te verdragen. De ingreep duurt 30 tot 60 minuten. Veel mensen vinden het aangenaam om tijdens de ingreep een roesje te ondergaan. Hierbij krijgt u met een infuus een ontspannend middel en extra pijnstilling toegediend.
Direct na de ingreep wordt er een verkoelend oogmasker op de oogleden gelegd om de zwelling en bloeding zoveel mogelijk te beperken. Nadat de plastisch chirurg u heeft gecontroleerd, kunt u zich meestal binnen een uur na de ingreep laten thuisbrengen.
De eerste dagen zijn uw ogen mogelijk blauw en licht gezwollen. Door de eerste twee dagen goed en regelmatig te koelen, draagt u bij aan het herstel. Dit kunt u doen door middel van een koel oogmasker. Deze kunt u bij ons voor 5 euro aanschaffen. Na zeven of negen dagen mogen de hechtingen eruit en bent u meestal wel weer toonbaar. Wij adviseren u te slapen met een extra kussen. Hierdoor ligt uw hoofd hoger dan de rest van uw lichaam, waardoor eventuele bloedingen verminderen en het herstel bevorderd wordt. Soms blijft de huid nog langer rood zien. Mocht u een dunne huid hebben, dan kan dit wel enkele maanden duren.
Voor de eventuele napijn is een lichte pijnstiller als paracetamol voldoende. Een onderooglidcorrectie geeft echter in de regel weinig napijn. U kunt de eerste weken beter niet diep bukken of zwaar tillen, omdat dit de druk in het behandelde gebied verhoogt. Na zeven tot negen dagen worden de hechtingen verwijderd. U maakt dan meteen een afspraak voor een controle bij de plastisch chirurg. Hoe snel u weer kunt gaan werken, hangt af van het type werk dat u doet en of wanneer u uzelf weer goed voelt.
Het resultaat is na het wegtrekken van de zwelling al goed te zien. Het uiteindelijke resultaat is na enkele maanden zichtbaar. Tijdens de eindcontrole op de kliniek worden er wederom foto’s gemaakt voor in uw medische dossier.

Onderooglidcorrectie

Uw hoofd en schouders worden afgedekt en uw gezicht blijft vrij. De plastisch chirurg maakt een sneetje onder de wimpers. Als er alleen een huidoverschot is, kan het weghalen van een reepje huid voldoende zijn. Als er sprake is van uitpuilend vet, wordt het vet verwijderd of losgemaakt en verplaatst om een natuurlijke overgang te maken van de wang naar het onderooglid. Met dunne hechtingen en hypoallergene pleisters wordt de wond gesloten. Indien gewenst, wordt een onderooglidcorrectie gecombineerd met een bovenooglidcorrectie.

Kom ik in aanmerking voor een ooglidcorrectie?

U komt in aanmerking voor een onderooglidcorrectie wanneer u niet tevreden bent met uw oogleden vanwege huid-/spierverslapping, vetophoping of vochtophoping.

Overweegt u een onderooglidcorrectie? Plan dan kosteloos een consult in om al uw wensen en mogelijkheden met de arts te bespreken.

VOOR & NA

Resultaat van een
ooglidcorrectie

De tevredenheid onder de cliënten bij Bauland Kliniek is erg hoog. Bauland Kliniek staat voor persoonlijke service, deskundige artsen en uiteraard het allerbeste resultaat! Gemiddeld scoren wij een 8,9 op KliniekErvaringen. Op deze website kunt u meerdere reviews en ervaringen teruglezen van mensen die u voor gingen.

1Houd ik er littekens aan over?
De plastische chirurg maakt kleine sneetjes in de plooien van uw oogleden. Hierdoor blijven er kleine littekentjes achter die niet zichtbaar zijn. Direct na de ingreep kunnen de littekentjes nog wat rood zijn. Dit trekt na enkele maanden weg.
2Hoe lang blijft het resultaat van de ooglidcorrectie?
Dat verschilt per persoon. Hoewel u er na de behandeling uitgeruster en frisser uitziet gaat het verouderingsproces gewoon door. Door gezond te leven en goed voor uw huid te zorgen haalt u het maximale uit de behandeling! Gemiddeld heeft u van een ingreep aan uw oogleden zo’n vijftien jaar plezier.
3Doet een onderooglidcorrectie pijn?
Een onderooglidcorrectie vindt plaats onder narcose en geeft in de regel weinig napijn. Voor de eventuele napijn is een lichte pijnstiller als paracetamol voldoende.

Afspraak maken voor een ooglidcorrectie?